Po daljšem premoru Vas končno spet lahko povabimo na dogodek v živo – v Slovenski kinoteki se bosta ob zaključku Festivala dokumentarnega filma predstavili režiserki, ki (bo)sta festival odprli in zaprli:

Marija Zidar s celovečernim dokumentarnim filmom Odpuščanje in

Haidy Kancler s celovečernim dokumentarnim filmom Smučarske sanje.

Pogovor z njima bo povezoval režiserski kolega Rok Biček.

Prvi od obeh filmov se napoveduje z »V odmaknjenem albanskem visokogorju je po večletnem sporu med družinama ubito 19-letno dekle«, drugi pa z »V gorah osrednjega Afganistana skupina afganistanskih najstnic ruši kulturne stereotipe«.  Že uvodni stavek obeh napoveduje, da bosta imeli ustvarjalki kaj povedati in da sta brez dvoma tudi sami morali premoči več kot običajni odmerek odločnosti, vztrajnosti in drznosti, da sta filma zdaj na ogled.

Vljudno vas vabimo, da pridete gledat, poslušat in spraševat!

Vstop je prost.

Večer organizira Društvo slovenskih režiserjev in režiserk v sodelovanju s Slovensko kinoteko

Slovenski filmski center podpira filmsko kulturo

MARIJA ZIDAR

Marija Zidar (1976) je svoj celovečerni prvenec Odpuščanje začela snemati leta 2014 v Albaniji, kasneje pa se je z njim udeležila filmskih delavnic dok.incubator in BDC Discoveries. Leta 2016 se je kot režiserka in soscenaristka (z Ervinom Hladnikom Milharčičem) podpisala pod dokumentarec Tihotapci identitete o slovensko-italijanski meji, napisala pa je tudi več scenarijev za dokumentarne filme v produkciji Televizije Slovenija. Je doktorica sociologije ter diplomirana anglistka in novinarka; delovala je v produkciji na področju uprizoritvenih umetnosti; je nekdanja novinarka Dela in Sobotne priloge.

Festivali, nagrade: CPH:DOX (svetovna premiera); Festival slovenskega filma (vesna za najboljši dokumentarec, vesna za najboljšo montažo, nagrada Društva slovenskih filmskih publicistov FIPRESCI); Dokudoc Maribor (nagrada za najboljši film); Dokufest Prizren (nagrada za najboljši film v sekciji Balkan Dox); Makedox Skopje (posebna omemba – najboljši prvenec ali drugi film); TIFF ODA (najboljši dokumentarec); Sofia DocuMental (nagrada za najboljšo režiserko); One World Praga; Sarajevo; Sydney; IDFA Amsterdam; Trst.

Prizor iz filma Odpuščanje, vir Kinodvor

HAIDY KANCLER

Haidy Kancler (ali Maja Senekovič) se je rodila leta 1982 v Mariboru. Z diplomo iz dokumentarnega filma je končala študij Medijskih komunikacij. V času študija je pričela sodelovanje s Televizijo Slovenija, bila asistentka režije na berlinski X-Filme creative pool in opravila prakso na dunajskem ORF. Od konca študija je svobodna filmska ustvarjalka.

Sodeluje z različnimi produkcijskimi hišami in televizijami, njen portfolio pa sestavljajo televizijske oddaje različnih formatov (studijske in terenske), dokumentarne oddaje, dokumentarni filmi, korporativni in promocijski filmi ter televizijske reklame. Za svoja dela je prejela nagrade doma in v tujini in bila članica različnih žirij.

Med njene najodmevnejše filme spadajo Smučarske sanje (2022), Najgloblji zemljan v kopalkah (2017), 400 let iskanja (2015), Sir s sedmimi skorjami (2016), Silence, glasbeniki s konca sveta (2011).

Prizor iz filma Smučarske sanje, vir SFC

ROK BIČEK

Rok Biček, rojen leta 1985 v Novem mestu, je na ljubljanski AGRFT diplomiral iz filmske in televizijske režije. Med študijem je posnel kratki dokumentarni film Družina, iz katerega je kasneje nastal večkrat nagrajeni istoimenski celovečerec. Mednarodno se je uveljavil s celovečernim prvencem Razredni sovražnik, ki je osvojil nagrado FEDEORA na Mednarodnem tednu kritike v Benetkah ter osem nagrad na Festivalu slovenskega filma v Portorožu, prebil pa se je tudi med tri finaliste za nagrado LUX. Njegov kratki film Kazenski strel je na zadnjem FSF prejel vesno za posebne dosežke. Mdr. je tudi prejemnik dveh nagrad Štigličev pogled in nagrade Prešernovega sklada.